Dienos akcijos – grupinių apsipirkimų istorija

Grupiniai pirkimai

Grupiniai pirkimai

Grupinių nuolaidų verslo ištakų reikėtų ieškoti Kinijoje. Tai tuangou: išvertus tai reiškia „grupinis pirkimas“. Grupiniai pirkimai veikia tokiu principu: pirkėjai nori nusipirkti kuo pigiau, pardavėjai parduoti kuo daugiau – taigi, pirkėjai siūlo kuo mažesnę kainą, o pardavėjai nustato prekės kainos ir kiekio minimumą. Tuangou egzistuoja nuo pat interneto Kinijoje aušros. Tuangou pradžioje buvo naudojamas didmeninėje pramonės gaminių prekyboje, tačiau grupinėmis nuolaidomis netrukus ėmė naudotis ir paprasti internautai.

Pastaraisiais metais kolektyviniai pirkimai išplito internete ir įgavo įvairias formas. Šiuolaikiniai grupiniai apsipirkimai internetu yra kinietiškojo tuangou variacijos. Šiandien tai daugiau nei grupinės nuolaidos – tai įvairios dienos akcijos, daugybė nuolaidų, įvairios prekės ir paslaugos ir visa tai „po vienu stogu“.

Nors pirmuosius grupinius pirkimus savarankiškai organizuodavo įvairių forumų dalyviai, šiandien tai tapo labai pelningu verslu. Kadangi paprastai vienam pirkėjui nereikia didelio kiekio tam tikros prekės, tačiau jis nori ją nusipirkti kuo pigiau, pirkėjas yra suinteresuotas skleisti informaciją apie tą prekę, kad galėtų ją nusipirkti urmine kaina. Tai sudaro sąlygas reklamai (pavyzdžiui, jei pageidaujamą prekę ar paslaugą siūlo tik tam tikra kompanija) ir didesnei prekių apyvartai.

Pastebėjus šią nišą sparčiai ėmė steigtis elektroninės prekybos svetainės, orientuotos į grupines nuolaidas. 1998 metais vienas iš „Microsoft“ įkūrėjų Paul Allenas ėmė siūlyti grupines nuolaidas svetainėje Mercata. Tai buvo vienas iš ankstyvųjų vakarietiškojo tuangou prototipų. Šiandieniniai kolektyvines nuolaidas siūlančių kompanijų lyderiai yra Groupon, LivingSocial, Plum District, BuyWithMe, QueBuenaCompra, Downtown Colombia, Spreets, Treat Me. Lietuvoje kolektyviniai pirkimai taip pat ir gana aktyviai skinasi kelią: pirkėjus akivaizdžiai masina įvairios dienos akcijos ir dovanų kuponai. Šiuo metu yra virš 30 veikiančių puslapių, keletas mirusių ir keletas neaktyvių.

Kokiu principu veikia į grupinį apsipirkimą orientuotas verslas? Tarpininkas (šiuo atveju svetainė) susitaria su prekių ar paslaugų tiekėju dėl nuolaidos ir minimalaus prekių kiekio, kurį turėtų nupirkti klientai. Tuomet svetainėje skelbiami kolektyviniai pasiūlymai. Jei svetainės lankytoją suvilioja dienos akcijos, jis įveda savo duomenis ir laukia. Kai užsiregistruoja minimalus pardavėjo nurodytas žmonių kiekis tam pačiam pasiūlymui, sandoris patvirtinamas ir visiems užsiregistravusiems išsiunčiami kuponai tai prekei. Taip laimi visi: pirkėjas nusiperka pigiau, pardavėjas parduoda daugiau ir įgija potencialių klientų ratą, o tarpininkas (svetainė) uždirba komisinius nuo parduotos prekės kainos.

Kolektyvinių pirkimų populiarumo pagrindas ir yra įvairiapusė nauda. Tai puiki proga smulkiam verslui reklamuoti savo produkciją ir užsitikrinti klientūrą, o klientams – sutaupyti pinigų.

86
5/5 ( 100% )
remiantis 1 vertinimu
Ačiū!
Klaida!

1 komentaras

  1. Marius

    Labai įdomus ir naudingas straipsnis. Kažkodėl visada maniau, kad grupinius apsipirkimus sugalvojo Groupon.com, kuris yra amerikiečių projektas…

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *